Przedszkole Śmieszkowo

Zespół Przedszkoli Leśna Kraina

12.04
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia logopedyczne

6.04
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia logopedyczne

Zajęcia logopedyczne

Wielkanoc

Ćwiczenie 1.
BAJECZKA „WIELKANOC”     

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto. Najpierw do miski (robimy z języka miskę – przód i boki języka unosimy ku górze, tak by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier (wysuwamy język z buzi, a potem go chowamy, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu), dodaje masło (wysuwamy język z buzi, a potem go chowamy, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obracamy językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera (przesuwamy językiem po górnych zębach, następnie po dolnych). Ciasto już się upiekło (wdychamy powietrze nosem i zatrzymujemy je przez chwilę w buzi, nadymając policzki, następnie wypuszczamy powietrze ustami). Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwamy czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami (dotykamy językiem każdego górnego zęba), orzechami (dotykamy językiem każdego dolnego zęba).

Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwamy język z buzi i wykonujemy nim szybkie ruchy w kierunku nosa i brody), dodaje majonezu, miesza, a potem próbuje. Sałatka jest pyszna (oblizujemy wargi ruchem okrężnym).

Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwamy język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wyciąga pomalowane (wysuwamy język z buzi, przesuwając nim po podniebieniu, górnych zębach i górnej wardze w kierunku nosa) i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychamy powietrze nosem, wydychamy buzią). Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotykamy językiem różnych miejsc na podniebieniu), kółka (oblizujemy wargi ruchem okrężnym), paski (oblizujemy górną wargę, górne zęby, miejsce za zębami, następnie dolną wargę, dolne zęby, miejsce za zębami), kratkę (dotykamy językiem naprzemiennie zębów dolnych i górnych, następnie prawego i lewego kącika ust).

Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie dotykamy językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust) i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechamy się szeroko nie pokazując zębów), bo może już świętować.

Ćwiczenie 2.
Materiał zawiera 2 arkusze z 7 kartami i podpisami do wycięcia. Dziecko ma za zadnie ułożyć karty, tak by stworzyły historie. Uwaga! Nie ma jednego, dobrego rozwiązania, dzieci mogą same zadecydować o kolejności, jeśli są w stanie na podstawie kolejnych ilustracji stworzyć spójne opowiadanie.

Ćwiczenie 3.
Odnajdywanie różnic i kolorowanka. Wielkanocna, wiosenna.

Ćwiczenie 4.
Materiał zawiera 4 karty - na pierwszej znajduje się wieloelementowa kolorowanka, na drugiej karta kontrolna z elementami wykorzystanymi na karcie pierwszej, na trzeciej znajduje się wykres do wypełnienia, na ostatniej znajdują się działania z ilustracjami, które należy podmienić na liczby odpowiadające ilości występowania danej ilustracji na pierwszej karcie.

Ćwiczenie 5.
Gimnastyka buzi i języka z Lamą .

Źródło: brzechwolandia.edu.pl  printoteka.pl

gimnastyka buzi i języka z Lamą

historia wielkanocna

znajdź - policz - nazwij

znajdź różnicę

 

 

 

 

 

Wakacje- ćwiczenia logopedyczne

08.06
Wakacyjne podróże- ćwiczenia logopedyczne

01.06
Zajęcia logopedyczne- Dzień Dziecka

25.05

Zajęcia logopedyczne- Moja Rodzina

11.05

Zajęcia logopedyczne- Majowa Łąka

04.05

Zadania logopedyczne- Dzień Strażaka

27.04

Zajęcia logopedyczne Polska-moja Ojczyzna

21.04

Hej. Zadanie pierwsze-bajka terapeutyczna , którą rodzic przeprowadza z dzieckiem.

    Proszę o przeczytanie i wykonanie z dzieckiem następującego ćwiczenia:
Pewnego dnia Jasio obudził się rano i ziewnął (przeciągamy się i ziewamy), poczuł burczenie w swoim brzuchu (powtarzamy: bur, bur..). Założył zielone kapcie i poszedł do kuchni (powtarzamy: tup, tup..), otworzył lodówkę (otwieramy szeroko buzię), oblizał usta (oblizujemy usta), wyciągnął z niej mleko (wystawiamy język na brodę). Nasypał do zielonej miski 5 łyżek płatków (język - łyżka nasypuje do miski - buzi płatki), nalał mleko, zjadł całą miskę płatków z uśmiechem na twarzy (ruszamy buzią, połykamy). Na koniec oblizał usta (oblizujemy ust ruchem okrężnym). W brzuchu nadal słychać było burczenie, Jaś postanowił zjeść jeszcze kanapkę z żółtym serem. Ser miał kilka dziur (dotykamy językiem różnych miejsc w buzi), Jaś zjadł jeszcze pyszne czerwone jabłko (gryziemy i połykamy jabłko). Na koniec oblizał usta po tak pysznym śniadaniu (oblizujemy usta)
Zadanie drugie to wiosenne ćwiczenia. Proszę wykonać ćwiczenia zgodnie z instrukcją oraz obrazkiem.

Wiosenne ćwiczenia
 
 

14.04


Ćwiczenia logopedyczne



06.04

Przykładowe ćwiczenia logopedyczne wspomagające rozwój mowy

Wielkanoc

30.03

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

„Języczek wędrowniczek”

     (Dziecko ma przed sobą lusterko. Opowiadamy historyjkę i pokazujemy ruchy języka – dziecko naśladuje nas. )

Język wybrał się na wycieczkę do lasu. Pojechał tam na koniku (kląskanie językiem – naśladowanie konia). Na łące zatrzymał konia (mówimy: prr). Następnie rozejrzał się dookoła (język ruchem okrężnym oblizuje wargi: górną i dolną). Potem wszedł do lasu (język chowamy w głąb jamy ustnej). Przeszedł las wzdłuż (język przesuwamy po podniebieniu w stronę jamy gardłowej) i wszerz (przesuwamy językiem za zębami górnymi i dolnymi). A wtedy przedarł się przez gęstwinę krzewów i drzew (język przeciskamy przez zaciśnięte zęby). Zauważył, że zrobiło się ciemno. Rozejrzał się w prawo i w lewo, spojrzał w górę i w dół (język przesuwamy z jednego końca ust do drugiego – od ucha do ucha, potem sięgamy nim nosa i brody – ćwiczenie można powtórzyć kilka razy). Wsiadł na konia i pojechał do domu (klaskanie językiem).

 źródło: http://www.spgostomia.pl/files/Bajki-logopedyczne.pdf

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZE

 

  1. Ćwiczenia oddechowe.

 Dmuchanie baniek mydlanych.

  • Dmuchanie na płomień świecy- „tańczący płomień”
  • „Burza” w szklance wody. (nalej trochę wody do szklanki, dziecko przy pomocy słomki dmucha na wodę powodując „burzę”)
  • Dmuchanie na kulkę z papieru
  • Pomponiki, piórka, wata – dmuchamy na nie pamiętając, aby powietrze wdychać nosem (przy zamkniętej buzi), a wydychać ustami.
  • Dmuchanie balona.
  • Chuchanie na zmarznięte dłonie.
  • Dmuchanie gorącej zupy, herbaty.
  • Przenoszenie pomponików na papierowe kwiatki przy pomocy słomki.

 

Pozostałe propozycje https://www.youtube.com/watch?v=zA85oayoC2Q

 

  1. Ćwiczenia artykulacyjne.

 Cmokanie

  • Uśmiechanie się (przy zamkniętych ustach)
  • Smutna mina (przy zamkniętych ustach)
  • Uśmiechanie się (pokazując zęby)
  • Kląskanie
  • Parskanie
  • Wykonywanie na zmianę uśmiech-dzióbek
  • Mówienie na zmianę i-u
  • Naśladowanie osiołka iii-ooo
  • Naśladowanie karetki pogotowia e-o
  • Naśladowanie wozu strażackiego i-o
  • „liczenie” językiem ząbków

 

Dni tygodnia Godzina Oddział przedszkolny

Nauczyciel

Poniedziałek

8:00-9:00

9.30-10:30

Zajęcia grupowe 5,6-latki oddział Walkowice

Zajęcia indywidualne oddział Romanowo Dolne

mgr Joanna Just-Dłużak

Wtorek

8:00-10:00

10:00-11:00

Zajęcia grupowe 5,6-latki oddział Romanowo Dolne

Zajęcia indywidualne oddział                    Romanowo Dolne

mgr Joanna Just-Dłużak

11:00-14:00 Zajęcia grupowe w Śmieszkowie mgr Jolanta Jagiełka
Środa -------- ----------
Czwartek 9:15- 11:15

Zajęcia grupowe 5,6-latki oddział Romanowo Górne

mgr Joanna Just-Dłużak

Piątek --------- ------------